Hyper Casual oyunlar, adından da anlaşılabileceği üzere, anlaması ve içine girmesi kolay, 1 ya da 2 tuş ya da dokunma mekanikli, oynaması basit, sürekli tekrar oynanabilirliği olan, hızlı biten yani babaannenizin bile rahatlıkla oynayabileceği, “çerezlik” oyunlara deniyor.
Gelişmekte olan ülkemizde gelişmekte olan oyun sektöründe bugünlerde birçok birey Mobil oyun ve özellikle hyper casual türüne yoğunlaşmış durumda. Bu durumu biraz da 1849’da Kaliforniyadaki “Altına Hücum” a benzetebiliriz. Oyun motorlarının kolaylaşması ve akıllı telefonların artık norm haline geldiği 2019’da da belki sizin oyununuza rakip olacak yeni hyper casual oyunu şu an anneanneniz yapıyordur.
İyi bir hyper casual oyun genelde 15 dakikada oyuncuyu oyuna bağlamak için zorlarken ne kadar eğlendirdiğinize bakıyor. Fakat hyper casual oyunların gitgide popülerleşmesi ve mobil oyun sektörünün bu türe kaymasıyla oyun türevlerinde de inanılmaz bir artışa sebep oldu ve bu yüzden de şu an özgün bir mekanik yaratmak ya da var olana hyper casual çerçevesinde +1 koymak gerçekten zorlaşmış durumda. Bunun üzerine de gün geçtikçe zorlaşan mobil pazar(Google Play, AppStore) görünürlüğü de eklenince işler daha da zorlaşıyor.
Hyper Casual oyunlarda “çok para” var ve “üretilmesi çok kolay” şeklinde lanse edilmesiyle de ülkemizdeki düşük bütçeli geliştiricilerin çoğu da maalesef bu döngü içerisinde takılmış durumda. Elbetteki başarılı olanlar var fakat başarısız olanları da göz ardı etmemek gerekiyor. Halihazırda başarılı oyunları kopyalayarak iterasyonlar yaratmak ya da aldatıcı kelimeler kullanmak da belli bir yere kadar getirebiliyor. Hyper Casual oyunları yapmak ne kadar kolay görünse de başarılı olanların arkasında her zaman çok iyi pazarlama stratejileri yatıyor. Bu parayla satın almakta olabilir ya da oyunu kullanarak hype yaratmak da olabilir. Parayla satın alınanlara örnek olarak şu an instagramı açmanız ve biraz aşağı kaydırmanız ya da herhangi bir oyunda reklam izlemeniz yeterli olur. Oyunu kullanarak hype yaratmanın da en büyük örneklerinden biri ve hatta bana göre hyper casual çılgınlığının fitilini ateşleyen Flappy Bird. (Flappy Bird’ün UX başarısını anlatan kısa bir makale )
Oyununuzun sizin için konuşmasına izin verin!
“Pazarlamaya para mı verilir” diyor ya da bütçeniz düşük ama büyük düşünüp bir sonraki Cyberpunk’ı ben yapıyorum ya da mütevazi olup bir sonraki Ori benden çıkacak diyorsanız hemen şimdi yapmanız gereken oyununuz için sosyal medya hesapları açmak. İnsanlar yeni doğan ya da doğacak çocuklarına hesap açıyorlar, sizde kendiniz kadar sevdiğiniz ve gurur duyduğunuz oyununuz için neden açmayasınız? Kendinizi pazarlayabileceğiniz bir kitle oluşturun ve onlarla bu mecralar üzerinden iletişimde kalın.
- Reddit : Özellikle doğru subredditlerde paylaşım yapıyorsanız hitap ettiğiniz kitleye kolayca ulaşmanızı sağlayacak ve oyununuzla gerçekten ilgilenecek olan ana kitleyi size getirecektir. Paylaşım yaparken subredditlerin türüne göre oyununuzun özelliğini ortaya çıkarmakta fayda var. (Örnek olarak oyun pixel art ise r/pixelart’a oyununuzun sanatını ön plana çıkartacak paylaşım yapmanız gerekiyor)
- Facebook : Yine reddit gibi, Doğru grupları ve sayfaları belirleyip buralarda paylaşım yapmak sizin ana kitlenize eklenmesini sağlayacaktır. Facebook’un en büyük artısı ise oyununuza sayfa açabilmek. (Redditte de oyununuza subreddit açabilirsiniz ama para=zaman denkleminden yola çıkarak bunu facebookta yapmanız size daha iyi ve verimli sonuçlar sağlayacaktır) Oyununuzun sayfasına insanları davet ederek sizi takip etmelerini sağlayabilirsiniz.
- Instagram : Daha çok sizin oyununuzu kısa ve orta vadede oynayacak insanlara ulaşmanızı sağlıyor. Doğru hashtaglerde ve lokasyon pinlerinde günlük ya da gün aşırı paylaşım yaparbilirseniz size çok büyük fayda sağlaycaktır.
- Twitter : Genelde Reddit,Facebook ve Instagram üzerinden gelen ve sizin oyununuzla ilgilenen kullanıcıların sizi takip etmek isteyeceği mecradır. Kişisel,ticari ya da oyun için özel bir twitter hesabı olması fark etmez, kullanıcılar sizin çalışmanızı beğendiği için sizi takip eder. Bu yüzden oyununuzla ilgili “clickbait” içeriği paylaşmak yerine daha çok geliştirici günlüklerinizi ve yol haritanızı paylaşmanız daha faydalı olacaktır.
- Discord : Diğer mecralara göre görece yeni sayılabilir fakat sizi Discord’da takip eden kişiler sizinle bireyde iletişimde olmak isteyen insanlar olacaktır genelde. Feedback ve öneriler için en güzel yer ve ayrıca kanal sistemi sayesinde kendi platformunuzu oluşturabiliyorsunuz.
İlk oyununuzdan itibaren sizi takip etmek isteyen kemik kitleyi oluşturabilirseniz daha sonra aynı kalitedeki ya da daha kaliteli yapımlarınızda sizi yalnız bırakmayacak kitleyi oluşturarak başarıyı yakalayabilirsiniz ve bir sonraki başarı hikayesi olarak sizi anlatıyor olabiliriz.